Een webshop in 72 uren. Dat kan (uitzonderlijk)!

Dat het voor de ondernemers in deze tijden zwaar is om de eindjes aan mekaar te knopen, is allicht een understatement. Eén van die ondernemers is Philippe Vanhaeren, samen met zijn vrouw uitbater van Ciao, een kledingwinkel in hartje Diest.

Van de ene dag op de andere werden zij verplicht om hun winkel te sluiten.

Zij benaderden SomeSites voor de aanmaak van een webwinkel zodat ze zo snel mogelijk online konden verkopen. Dat hadden wij natuurlijk onmiddellijk begrepen en gingen zo snel mogelijk aan de slag.

We worden plots geconfronteerd met een ongeziene crisis op wereldschaal en we zien vele collega’s bijna ogenblikkelijk starten met creatieve manieren om hun klanten nog van producten te voorzien.
Philippe Vanhaeren
Zaakvoerder Ciao

Wist je dat heel wat zelfstandigen de stap naar een online verkoop niet durft te nemen wegens de angst voor vernieuwing? Niet nodig. Het beheren van een webwinkel is even eenvoudig als het beheren van een facebookpagina.

Wist je dat een webwinkel niet noodzakelijk duur hoeft te zijn? Door gebruik te maken van bestaande technologieën drukken we de kostprijs zonder in te boeten op kwaliteit.

Nadat we de eerste krijtlijnen uitvoerig hadden besproken (uiteraard vanwege social distancing via online meetings), konden we aan de slag. Vanwege de hoogdringendheid werd er voor bestaande toepassingen gekozen. Er werd onmiddellijk een online platform uitgerold waarin Philippe de producten kon toevoegen. 

Uiteraard werd hij van de nodige uitleg voorzien zodat het toevoegen van de producten vlot gaat. 

Ondertussen werkten wij verder aan alle functionaliteiten van de toekomstige webshop. Door strategisch samen te werken hebben we de oplevertermijn aanzienlijk kunnen verkorten.

In het begin was het even wennen maar al snel ben je vertrouwd met de basisfuncties. Amper 1 dag later konden we al starten met het invoegen van onze producten. Zoals verwacht was Stef permanent bezig met het onderliggende gedeelte van de webshop.
Philippe Vanhaeren
Zaakvoerder Ciao

Na de administratieve regelingen (account payment service provider, instellen mailboxen) konden we online amper 72 uren na de opdrachtbevestiging.

De tijdswinst die we door strategische planning hebben geboekt, toont aan dat voor automatisering niet altijd de zwaarste middelen uit de kast moeten getrokken worden. Het belangrijkste is de snelle omschakeling van enkel offline naar online verkoop.

De verkopen lopen ondertussen binnen. De klanten van Ciao kunnen de digitalisering duidelijk smaken!

Het eindresultaat kan je bekijken op https://www.ciao-condotti.be

Na 3 dagen intensief werk zijn we online gegaan en we werden ogenblikkelijk overspoeld met enthousiaste reacties van onze klanten. En ja hoor, de bestellingen volgden al snel.. De afhandelingen gaan verrassend vlot en je voelt onmiddellijk de kracht van de automatisering.
Philippe Vanhaeren
Zaakvoerder Ciao

Ook het synchroniseren van de voorraden uit de webwinkel en het gebruikte kassasysteem is ondertussen gerealiseerd. Zo zijn de klanten steeds op de hoogte van welke artikelen op voorraad zijn. Op die manier loopt Ciao geen enkele bestelling meer mis en zijn er geen problemen met bestellingen met producten die niet op voorraad zijn.